Allah’u Teâlâ Kur’an’ı Kerim’de şöyle buyurmaktadır: Sana kadınların ay hâlini sorarlar. De ki: O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay hâlinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah'ın size buyurduğu yoldan yaklaşın (Bakara 222).
Hanefiler hariç mezhep imamlarının büyük çoğunluğu bu ayetten yola çıkarak adeti biten ve kandan kesilen kadınla, gusledene kadar ilişkiye girmenin caiz olmadığını belirtmiştir. Zira ayette geçen ilk “temizlik” şartıyla kanın kesilmesi, farklı bir sîgayla gelen ikinci “temizlik” şartıyla ise gusletme kastedilmiştir. Hanifler ise bu konuda şu görüşe gider: kadının kanı kesilir ve hayız süresinin en çoğu olan on gün geçerse yıkanmadan ilişkiye girmesi caizdir. Ancak on günden önce kan kesilirse gusül alması veya bir namaz vaktinin geçmesi gerekmektedir. Hanefilere göre ayetteki her iki temizlik şartından maksat sadece kanın kesilmesidir (Kurtubî, El Cami’ li Ahkâmi’l Kur’ân III, 50).
Cumhurun konuyla ilgili gittiği görüş gerek ihtiyat gerekse delil bakımından daha kuvvetlidir.