İslam âlimlerinin ittifakıyla, hayız veya lohusa halinde bulunan kadının diz ile göbek arası dışındaki yerleriyle oynaşmak caizdir. Fercin dışında kalan ve dizle göbek arasını içerisine alan yerlerle ilgili ise mezhep imamları arasında farklı görüşler bulunmaktadır.
Birinci görüşe göre; ferç ile birlikte kadının diz ile göbek arasından istifade etmek de haramdır. Hanefi ve Maliki âlimleri bu görüştedirler. Şafii mezhebinin racih görüşü bu şekilde olmakla birlikte bir diğer görüşe göre; erkek, takvası veya şehvetinin zayıflığından dolayı ferce isabet etmeme konusunda kendisinden eminse diz ile göbek arasıyla oynaşmak caizdir. Yok, eğer kendinden emin değilse haramdır.
İkinci ve Hanbeli mezhebinin gittiği görüş, mekruh olduğu yönündedir.
Konuyla ilgili varid olan hadislere bakındığında şöyle bir sonuca varmak mümkündür; Hz Aişe (radiyallahu anha) der ki: Ben hayızlıyken Allah resulü diz ile göbek arasını örtmemi ister ve benimle mübaşerette bulunurdu. (Buhârî) Bir diğer hadis ise şu şekildedir; Bakara suresinde geçen “Sana kadınların ay hâlini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay hâlinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın…" (Bakara 222) nazil olduğunda Allah Resulü (aleyhissalatu vesselam) şöyle buyurdu: (Kadın adet halindeyken) her şeyi yapın ama nikâhtan (cinsi münasebetten) kaçının (Müslim).
Kadının diz ve göbek arasıyla oynaşmakla ilgili yukarıda geçen mezhep imamlarının farklı görüşleri bu iki hadise binaen meydana gelmiştir. İmam Nevevî, ikinci görüşün yani mekruh oluşunun daha isabetli olduğunu söyler. Zira Efendimizin, Hz Aişe'nin diz ile göbek arasını örtmesini istemesi emre değil de istihbaba delalet eder (El Mecmu').