Altın ve gümüş dahil olmak üzere ziynet eşyalarının belirli bir ücret karşılığında kiralanması caizdir. Bu durumun faizle bir ilişkisi yoktur (Nevevî, El-Mecmu’). Yalnız asıl itibariyle mubah olan bu muamelenin, düğün esnasında gelin tarafını kandırmak veya İslam’ın uygun görmediği gösteriş ve şatafat için olması caiz değildir.
Altın ve gümüş salt ziynet için kiralanmalıdır. Bunun dışında, ticaret ve yatırım amacıyla kiralanması faizin hileyle kamufle edilmesidir. Zira kira gibi görünen bu akit, aslında ya faiz karşılığında borç vermektir ya da fazlasıyla geri alınması yani satılmasıdır ki her ikisi de faiz kapsamına girmektedir. Kaldı ki kira akdi, malın (altının) menfaatinin satılmasıdır. Bu uygulamada malın menfaati değil bizzat kendisi satılmaktadır.