Hamile kadınların iştahlı bir şekilde yemek türünden bir şey arzulamalarına “aşermek” adı verilir. Aşermek esasen aşara-on sayısından gelir. On sayısı da iki basamaklı ilk çift sayıdır.
Hamile kadınların bir şey aşermesi sırf bir can çekmesiyle izah edilemez, çünkü burada büyük bir değer ortaya koymanın, bir varlığı dünyaya getirmenin özgüveni ve arzusu vardır. Aşermeye göre farklı hal ve tarzlar ortaya çıkar. Çok ilginç aşerme halleri vardır. Fakat burada konuyu daha fazla açmamıza gerek yok.
Hamile kadınların aşermesi bir onurdur. Bu, nefislerinin bir şey çekmesi olarak izah edilemez. Bilakis bu, onların canlarının arzusudur. Bu nedenle hamile kadınlar aşermekten dolayı kınan(a)maz, çünkü çift sayıya tamamlayacağı bir süreç içindedir. Somut, kanlı canlı bir eser; dünyaya getirecek. Ama erkeklerin aşermesi yok sadece nefisleri bir şey çeker. Çünkü onlar genelde iştahla bir şeyler isterler. Oysa onların da bir yerde aşermeleri gerekir. Ama bunun için bir şeyleri taşımaları gerekir. Bir eser bir ideal bir niyet her neyse bir şeyler taşımaları lazım ve taşıdıkları şeye göre bir şeyler arzulamaları söz konusu olur.
Hak Teâlâ ant olsun fecre ve on geceye buyurur. Nedir bu on gece? Neden on gece?
Sayıyı ilk çift çift sayıya erdirme arzusu ve azmi kişinin farklı ve de ilginç şeyleri istemesine sebep olur. Bu soyut veya somut birçok zevki ihtiva eder. Örneğin temizlik maddeleri, sigara izmariti, buz gibi değişik türden maddeleri tüketme isteği varsa bu demir eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir. Hamile kadın, taşıdığı canın hissettiği eksikliğe göre aşerir. İşte böyle eğer insanın içinde bir eser ortaya koyma duygusu varsa o eseri neyi eksik hissediyorsa bu, onda bir arzu ve iştah olarak ortaya çıkar.
Ayıp diye anlaşılmasın esasen erkekler de aşermelidir. Onlar da azmettikleri ve tercih ettikleri esere göre iştahları açılmalıdır.
Üniversite tercihleri yapılıyor. Çoğu kimse iş ve gelecek kaygısıyla tercih yapıyor. En kısa yoldan hayata atılma imkanı veren ya da kariyer vadeden bölümler tercih ediyor. Oysa en sağlıklı en isabetli tercih aşerilen tercihtir. İnsan neyi aşeriyorsa en sağlıklı en lezzetli tercih odur. Bu ister yemek türünden bir şey ister fantastik bir şey olsun. Kişi aşermesine göre tercih yaptığında içinden halis bir arzuyla bir şey istediğinde umulur ki bu, ona somut bir eser ve başarı hikayesi olur, aksi takdirde diğer tercihler sadece yemek türünde bir iştah olur. Ekmek meselesi olur, böyle olunca da kişi ekmek kazansa bile ekmeğini iştahla yiyemez.