İki yoldan uzun olanını tercih eden kimse seferî sayılır mı?

Yolculuk halinde namazların kasr edilmesi Allah’u Teâlâ’nın kullarına sadakası olarak nitelendirilmiştir

Yolculuk halinde namazların kasr edilmesi Allah’u Teâlâ’nın kullarına sadakası olarak nitelendirilmiştir (Ebu Dâvud). Hanefi mezhebi hariç cumhura göre seferi olan kimse kasr ile birlikte ayrıca öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazlarını cem’ şeklinde de kılabilir.

Bir kimsenin, varacağı istikamete doğru gidebileceği iki yol varsa ve bu iki yoldan biri sefer mesafesinde olup diğeri değilse sırf ruhsattan istifade etmek için değil de güvenlik, yolun rahat olması, yol üzerinde birilerini ziyaret etmek hatta gezi amacıyla dahi olsa uzun yolu seçtiği taktirde namazları kasr ederek kılması caizdir. Ancak sırf kâsr etmek için uzun yolu kullanırsa namazları kısaltmaz. Bu durum, kısa yoldan gittiği halde sağa-sola gidip-gelerek yolu sefer mesafesine çıkarmaya benzer (Muğni'l-Muhtâc I, 731). Söz konusu bu hüküm oruçlunun iftar edip etmemesi için de geçerlidir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

İslam Ve Kuran Haberleri

Yılbaşı kutlamaları ve şans oyunları haramdır
2025 hac kayıtları 15 Kasım'a kadar yapılabilecek
"Gıdada haram ve helale dikkat edilmemesi toplumsal çöküntüye neden olur"
Kazasının olup olmadığıyla ilgili şüphesi bulunan kimsenin durumu
Kurban edilen hayvan kanının alna sürülmesi doğru mudur?