İlk ve Son Teşehhüd'de Salli-Bârik okumanın hükmü?

Fetva Kurulu, Son Teşehhüd'de Peygamber Efendimize salât getirmenin Şafiîlere göre farz olduğu için salât getirmeyenlerin namazının geçersiz olacağını belirtti.

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu "İlk ve Son Teşehhüd'de Salli-Bârik okumanın hükmü?" sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

"Cumhura göre dört veya üç rek'atlı namazların ilk oturuşunda Efendimiz'e (aleyhissalatu vesselam) salât getirilmez. Şafiilere göre İlk oturuşta "Tahiyyat" duasından sonra salâtın en kısası olan “Allahumme salli alâ Muhammed” okunmalıdır. Aksi takdirde sehiv secdesi yapılır (Nevevî, Minhacü't-Tâlibîn s.108). Hanefilere göre, her ne sebeple olursa olsun üçüncü rek'ata kalkmayı geciktirmek sehiv secdesini gerektirir.

Son oturuşta Peygamber Efendimize salât getirmek Hanefî mezhebine göre sünnet olup terki sehiv secdesi gerektirmez. Ancak Şafiîlere göre farz olduğu için salât getirmeyenlerin namazı geçersiz olur. Efdal olan Salli-Bârik dualarının tamamının okunması olmakla birlikte “Allahumme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed” demekle de kişi farzı yerine getirmiş olur."

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

İslam Ve Kuran Haberleri

Yılbaşı kutlamaları ve şans oyunları haramdır
2025 hac kayıtları 15 Kasım'a kadar yapılabilecek
"Gıdada haram ve helale dikkat edilmemesi toplumsal çöküntüye neden olur"
Kazasının olup olmadığıyla ilgili şüphesi bulunan kimsenin durumu
Kurban edilen hayvan kanının alna sürülmesi doğru mudur?