Hanefi mezhebine göre İmam namaz kıldırdıktan sonra abdestsiz veya cünüp olduğunu anlarsa hem imamın hem de cemaatin namazı geçersiz olur. Tekrardan namazlarını iade etmeleri gerekir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalan imam, gücü nispetince cemaate haber verir. Veremediklerinden ise sorumlu olmaz. Maliki mezhebi; eğer İmam bilerek değil de unutarak veya farkında olmadan abdestsiz veya cünüplü olarak kıldırmışsa namazlarını tekrar etmezler.
Şafi ve Hanbeli mezhebine göre ise; imamın namazının geçersiz cemaatin ise geçerli olduğu görüşüne giderler. (Vehbe Zuhâyli, Mevsûatü'l Fıkhı'l İslami Ve'l Kadâyâ'l Muâsıra II, 184)
Bu konuda Şafi ve Hanbeli mezhebinin görüşü daha isabetli, güçlük çıkmaması bakımından daha uygundur. Çünkü böyle bir musibetle müptela olan cami imamların bunu cemaate izah etmesi zordur.