Kolonya ve parfümlerde bulunan alkol, tüketilmesi haram olan içkiyle aynı hükmü almaz. Zira bu ürünlerde bulunan alkol kalıcı değildir. Belli bir vakitten sonra kendiliğinde yok olmaktadır. Bu bakımdan bu tür ürünler namazın sıhhatine engel değildir. Ramazan El-Butî şöyle der;
Kolonya, her ne kadar kendisinde bir miktar alkol bulunsa dahi kullanılması haram değildir. Çünkü içerisinde bulunduğumuz bu asırda bundan sakınmak zordur. Ayrıca bakterilerden sakınmak için kolonya günümüzün olmazsa olmazlarındandır.
Aynı şekilde içkinin idrar gibi hissi olarak necis olması hususunda islam âlimleri arasında farklı görüşler bulunmaktadır. Mütekaddim mezhep âlimlerinin büyük çoğunluğuna göre içki idrar gibi aynî necasettir. Kuveyt merkezli İslami Tıp Bilimleri Örgütünün düzenlediği sekizinci toplantıda alkolle ilgili (mezhep imamlarının aksine) şöyle bir karar alındı:
Alkol asli itibari ile şer'en necis değildir. Çünkü eşyada asıl olan mubahlıktır. Tercih edilen görüşe göre içki ve benzeri sarhoşluk veren içecekler maddi itibari ile değil de manevi itibari ile necistir. Çünkü içki şeytanın işidir, pisliktir. Bundan ötürü deri üzerindeki yaralarda bulunan bakterileri yok etmek için alkolün birtakım ilaçlarda kullanılmasında bir sakınca yoktur.
Ramazan El Butî'nin, "Fetvalar" adlı kitabında İslami Tıp Bilimleri Örgütünün görüşünü aktardığı "içkinin hissi olarak necis olmadığı" görüşü dört mezhebe muhaliftir. Zira islam alimlerinin büyük çoğunluğuna göre içki sadece manevi olarak değil hissi olarak da necistir. Dolayısıyla içerisinde alkol bulunan ürünlerden kaçınmak evladır. Eğer kullanılacaksa belli bir miktar geçtikten sonra namaz kılınması daha isabetlidir.