Dilsiz olanların yazıyla veya işaretlerle ifade ettikleri boşanmaların geçerli olduğu hususunda her hangi bir ihtilaf mevcut değildir. Fakat konuşmaya güç yetirdiği halde bunu yazıyla ifade etmeye çalışanlarla ilgili fıkıh âlimleri arasında farklı görüşler bulunmaktadır. Aralarında Hanefi, Maliki, Şafi ve Hanbeli mezhebinin de bulunduğu birçok âlim yazıyla talakın gerçekleşmesi için niyetin gerçekten boşanma olması gerektiğini şart koşarlar. Çünkü yazıyla boşanma kinayeli boşanma gibidir. Niyet gerçekten ayrılmaysa boşanma gerçekleşir. Yok, eğer değilse gerçekleşmez. Bu görüşe gidenler kadının, boşanma işlemini yazan kocasının bulunduğu yerde olup olmaması arasında fark görmezler.