Bir kimse eşinden boşanacağına dair yemin ederse eşinden boşanmış olur. Ya da “eğer sen bunu yaparsan Allah'a yemin olsun ki seni boşarım" derse ve eşi de söylediği şeyi yaparsa kadın kendisinden boşanmış olur. Fakat böyle bir durumda tamamen boşanma gerçekleşmiş olmaz. Çünkü boşanma üç talak ile olur. Eğer adam yeminini üç talak üzerine değil de bir talak üzerine yaparsa ya da sayı belirtmeksizin genel söylerse bir talak gerçekleşmiş olur. Bu durumda bu kişinin geriye iki talakı kalmış sayılır. Fıkıh âlimlerinin genel görüşü bu şekildedir.
İbn Teymiyye bu hususta cumhurun dışında farklı bir görüşe giderek, talak üzerine yemin etmenin boşanmayı gerektirmediği ve normal yemin gibi kefaret verilmesinin kafi olacağını belirtir. (İbn Teymiyye, El Fetâvâ’l Kubrâ III, 234)